vrijdag 8 februari 2013

We'll always have Paris

Het leek me leuk eens een keertje een scrapbook lay-out te maken en wat is nu een betere plek om hiermee te experimenteren dan (één van) je art journal(s). Voor scrapbooken zijn de landen en steden stempels natuurlijk uitermate geschikt. Ik heb in dit geval een plaatje van internet geplukt maar je kunt hetzelfde doen met een eigen romantische foto uit Parijs.

De achtergrond is gemaakt met een restje rode acrylverf en een babydoekje. De meeste van mijn achtergronden beginnen met een restje van een andere pagina. Vervolgens heb ik met de roze Dylusions wat gesprayed en met de zwarte wat gespetterd. Hieroverheen gestempeld met roze, rode en zwarte Stazon.

Vervolgens is de voorgrond opgebouwd. De stempels heb ik allemaal op apart papier gestempeld, ingekleurd met inkt en water, allerlei kleuren en merken door elkaar, uitgeknipt en opgeplakt. De tekst heb ik zelf geschreven met acrylmarkers, ik moet nog steeds wennen aan het gebruiken van je eigen handschrift.



I wanted to make a scrapbook LO and decided to experiment in one of my art journals. As usual the background started with a leftover form another page, in this case the red paint which I applied with a baby wipe.
Then I sprayed and splattered some Dylusions and stamped over it in black, red and pink.

The Eiffeltower, clock, stamps and roses were stamped on separate paper, coloured with a variety of inks and water and cut out. The picture was found on the internet but you can just as well use a private picture of a romantic weekend in Paris. The text is mainly handwritten with acryllic markers, it still takes some getting used to using my own handwriting.








5 opmerkingen: