dinsdag 11 februari 2014

Book review

Ik ben dit jaar niet meer volledig designteam lid omdat ik mijn beperkte hobbytijd onder meer wilde besteden aan het experimenteren met andere vormen van kunst. Ook het volgen van workshops of online classes danwel het eindelijk eens doorlezen van alle boeken over creatieve uitspattingen,die ik in de loop der tijd verzameld had, stond hoog op mijn verlanglijstje.

Door mijn gezondheid en de drukte op het werk, kwam dat er nog niet helemaal van, maar ik begin nu op stoom te komen.

Ik heb als eerste dit boek genomen.

Ik moet zeggen dat het lekker vlot leest, maar ik kon er weinig nieuws in ontdekken. En zo heel ervaren ben ik nu ook weer niet in acrylverf.

Enfin, ik heb toch de twee onderstaande projecten gedaan om eens iets nieuws te proberen.

One of the reasons to quit as fulltime designteam member was that I wanted to use my limited crafting time in a different way. I wanted to learn and explore other artforms and materials, follow classes and workshops, learn from youtube and books.
I collected a nice assortment of crafting books in the past couple of years so now  I'm slowly working my way through them.
This one definitely was a nice and entertaining read but it didn't contain much news. I did however try out two pieces shown below.

Deze art journal pagina heb ik gemaakt om verschillende afplaktapes te proberen en ook het spel tussen dekkende en half dekkende kleuren. Het resultaat was wel erg saai, dus de pagina zal nog wel gepimpt worden.

I did this art journal page mainly to try out a few masking tapes and to play a bit with opaque and semi-opaque colours. The composition turned out a bit boring so I guess the page will be pimped eventually.


Dit canvas was voornamelijk bedoeld om eens met acrylinkt te sproeien. Had ik nog nooit gedaan en het resultaat staat me wel aan. Het ontwerp had ik enigszins gekopieerd uit het boek maar vind ik ook zo dodelijk saai dat ook dit canvas in de remake gaat. Toch leer je van dit soort dingen wel waarom sommige ontwerpen wel of niet werken en hoe je het beste je compositie kunt opzetten.

I primarily did this piece to try and spray with acrylic inks. I think I like the result probably even better than spraying with ink. I copied the design roughly from a piece in the book but it doesn't work for me. So I'll do a bit of a make over on this one as well.
Still, it did teach me a few things on what works and what doesn't work when laying out a design. 

4 opmerkingen:

  1. Knap dat je jezelf zo uitdaagt Saskia! En ik vind je creaties echt niet saai hoor...eerder interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met Alie eens, de creaties dagen uit om er met stempels en/of stencils op te gaan werken. Het zijn intrigerende achtergronden geworden!
    Gewoon even wegleggen, en dan met een frisse blik losgaan! LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf dat je naast alle drukte van je gezondheid en werk weer tijd hebt om verder op je speurtocht te gaan! Ik kijk graag met je mee! Fijn toch, dat blijkt dat je niet zo´n heel erge beginneling bent? Beide achtergronden vragen om wat meer, maar dat is ook omdat je gewent bent om een geheel af te hebben... Later nog lekker mee aan de gang gaan en dan wordt ´t vast naar je zin, ik vind ze al heel gaaf van kleur! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond die tweede weg mooi van kleur en structuur. Ben benieuwd wat je er uiteindelijk van maakt.

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen