dinsdag 12 mei 2015

Book review

Van de week had ik het boek Mixed Emulsions van Angela Cartwright uitgelezen. Ik had het al vrij lang in huis, niet omdat het niet fijn las of niet interessant was, maar de tijd ontbreekt mij nu eenmaal om én zelf te creëren én erover te lezen én workshops/trainingen te volgen.
En als je dan ook nog eens in verschillende boeken tegelijk bezig bent, gaat het allemaal wat langer duren ;)

Angela Cartwright is, naast actrice, ook fotografe en die foto's verwerkt ze in haar mixed media kunst. Het boek gaat dan ook over de verschillende technieken en materialen die daarvoor gebruikt kunnen worden.
Ik had het aangeschaft in een tijd dat ik ook geïnteresseerd was in fotograferen maar inmiddels heb ik geaccepteerd dat daar echt de tijd voor ontbreekt. Natuurlijk zijn de diverse technieken ook voor andere doeleinden te gebruiken.
Bijvoorbeeld voor deze post heb ik gebruik gemaakt van één van de tips uit het boek. 

Het boek was voor mij voornamelijk een lees- en kijkboek. De bewerkte foto's vind ik erg mooi, dus wellicht dat ik mij daar ooit eens op ga storten, hoewel ik de laatste tijd meer bezig ben met het digitaal bewerken van foto's.
Achterin staan ook erg veel prachtige voorbeelden van andere kunstenaars, wat ik eerlijk gezegd nóg leerzamer vond.

Ik heb het met veel plezier gelezen en bestudeerd, dus het was zeker onderhoudend, ook wanneer je, net als ik inmiddels, meer gevorderd bent in de mixed media. Maar ook mensen die nog maar kort zich met mixed media bezighouden, kunnen hier veel aan hebben. Ik zou het niet aanraden voor de echte beginner omdat het je dan te snel gaat duizelen. Maar daar zijn dan weer vele andere boeken voor voorhanden.

I just finished reading Mixed Emulsions by Angela Cartwright. It is a fun and interesting book on mixed media altering your own photographs. So if you are into mixed media and photography and want to take it further then the 'well known - Finnabairstyle - mixed media - scrapbooking lay-outs' this book is definitely for you.

I don't think it's suitable for an absolute beginner but there are plenty of books for beginners in mixed media to be found. In fact, I'm about to finish a few myself, so I'll be doing reviews on those as well.

The book describes a lot of techniques and materials that you might not even consider for altering your photographs and are also very usable for other projects as well. For instance this post was inspired by one of the techniques mentioned.

I absolutely enjoyed reading it and the last chapter with a lot of projects by other artists is quite inspiring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten