dinsdag 23 april 2013

Lente

Deze kaart had ik gemaakt voor de lente-swap op het WenskaartenID forum. Ik had nog geen tijd gehad om hem eerder te laten zien.

De achtergrond maak je met Dylusions, zorg dat vooral het midden goed voorzien is van kleur. Dan druk je een enigszins open stempel af. Binnen de stempel verwijder je de kleur met een kwastje en bleekwater en je kleurt het daarna opnieuw in, met inkt of potlood. Hier heb ik enkel de blaadjes opnieuw ingekleurd, met Olive Green Glimmermist.

Vervolgens haal je de kaart met de randen 4 keer door een embossingfolder en de hoogliggende delen wrijf je in met Inka Gold. Ik heb hier rood en goud gebruikt. De hartjes van de viooltjes heb ik opgevuld met gele stickles en de bloemblaadjes heb ik bedekt met glossy accents.

Het viooltje is van De Stempelwinkel.


The background was done with Dylusions. Inside the outlines of the stamped image I removed the colour with bleach and re-coloured the leaves with Olive green Glimmermist. 
I embossed the card at all four sides and rubbed Inka Gold red and gold on the raised areas. Added stickles to the flowers' hearts and glossy accents to the petals.
The stamp is from De Stempelwinkel. 

I would like to enter this card in the Simon says stamp & show challenge with the theme colors. 

5 opmerkingen:

  1. like the embossed area around the card and the colour.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleuren! Leuke techniek en mooi de rand zo! Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dylusions are such gorgeous colours aren't they. A clever idea to bleach it out again. This is different from your usual style but I like it. Kate x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke kaart, die wil ik wel bij je leren maken.

    Gr,
    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder kleurgebruik met prachtig effect Saskia!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen